Martin Michael Stiltenn

ab-006webNarozen 21. 8. 1974 v Moravské Třebové.
Od svých 4 let žije se svými rodiči na hřbitově, poté se stěhují do kina.
Neútěšné prostředí maloměsta, nepříliš laskavé rodinné podmínky spolu s citlivostí pro umělecky
nadané jedince tak typickou pokládají základ pro budoucí tvorbu.
Záhy se kreslení stává jeho světem, v němž hledá únik od nechápajícího okolí.
Mimo svět filmu pozná místní knihovnu, která se mu stává rovněž útočištěm.
Tam také objeví v časopise článek o surrealismu, který je ilustrován fotografiemi obrazů Salvadora
Dalího, Yvese Tanguye a René Magritta.
Je díly unesen a další směr jeho života je tím určen.
Pokusí se přihlásit na některou uměleckou školu, avšak v době režimu mu to není dovoleno.
Vyučí se v oboru knoflíkář – perleťář.
Po vyučení projde řadu zaměstnání, kdy pracuje jako topič, řidič, skladník, dělník na pile,
v betonárce či jako ošetřovatel skotu.
Poznal též pražské podzemí jako technik při instalaci kabelů a noční život, když si přivydělával jako
vyhazovač.
Poté se začne věnovat tvorbě na plno a pracovat na volné noze i jako občasný ilustrátor a grafik.
Svoji tvorbu rozšiřuje o tvorbu autorských šperků, v které využívá unikátnosti perleťářství.
Je totiž jedním z posledních, kdo se učil u mistrů tohoto již zaniklého řemesla.
Také se začíná věnovat tvorbě animovaných filmů a to klasickou formou pixilace.
Vystavuje v Jihlavě, Třeboni, Praze, Litvínově a na řadě soukromých akcí.
Výstavou v únoru 2012 v galerii Anderle uzavírá etapu tvorby v surrealistickém stylu.
Následuje určitá životní krize.
Ta paradoxně otevírá mnohé vnitřní obzory a tak další a v mnohém intenzivnější tvůrčí směr
Martina Michaela Stiltenna přechází od surrealismu do etapy nekonkrétního, abstraktního
expresionismu.
Ocitá se v invalidním důchodu a dále pracuje pro chráněnou dílnu jako výtvarník a vzniká jeho
kniha „Odpolední planeta“. Ta je souborem záznamů vizí, snů či pohledů na situace běžného
života podaná čtenáři originálním stylem projevu již typickým pro tohoto autora. Vznikají díla
s neotřelou a hlubokou skutečností jako vizionářský cyklus „Dávné stroje“ či s obsahem štiplavé
ironie a černého humoru jako např. „Emocionální průser“.